Skip to main content
All CollectionsTeknisk support
Dålig täckning/mottagning
Dålig täckning/mottagning

Dålig täckning, dålig mottagning, upplever sämre mottagning

Alexander Rönndahl avatar
Written by Alexander Rönndahl
Updated over a week ago

Om du upplever dålig/sämre mottagning så finns det flertal steg du kan göra för att felsöka och åtgärda felaktigheten.
Ingen operatör kan garantera fullgod täckning, men genom dessa åtgärder så kan vi garantera rätt förutsättningar för att få bra täckning.

1. Kontrollera APN inställningar

2. När APN inställningar är korrekta så säkerställ att du har den senaste mjukvaru-uppdateringen på din hårdvara.
På iPhone:

  1. Inställningar - Allmänt - Programuppdatering - Hämta & Installera

På Samsung:

1. Tre olika metoder beroende på vilken produkt:
Inställningar > Om enheten > Programvaruuppdatering > Uppdatera nu.

Inställningar > Om enheten > Programvaruuppdatering > Hämta och installera.

Inställningar > Programvaruuppdatering > Hämta uppdateringar manuellt.

3. När detta är kontrollerat, så säkerställ om samtalen sker över WIFI-samtal eller över det mobila nätet.
4. Om problemet kvarstår, inkom med följande underlag till kundtjänsten för felsökning:

A:nummer - (Vilket nummer som ringt)
B:nummer - (Vilket nummer som blivit anropad)
Tidpunkt/datum - (Exakt tidpunkt & datum)
Felmeddelande - (Vad sker vid samtalet)


5. Om problemet avser internet/surf, så inkom med exakt beskrivning av problemet samt underlag.

Därefte,r så kommer vi kontakta våra tekniker och felsöka, ni kan förvänta er svar inom 48timmar kring åtgärder.

Did this answer your question?