Ibland så kan man behöva korrigera inställningarna i ens sim-kort/abonnemang/hårdvara för att det ska bli kompatibelt.
Om ni upplever problem med att få er hårdvara att registera TechTell sim-kortet så följ följande steg:
1. Kontrollera att det är rätt sim-kort som sitter i. (detta kan ni se i portalen under abonnemang).
2. Starta om hårdvaran/routern/modemet.
Om problemet kvarstår gör följande:
3. Ta ut sim-kortet.
4. Fabriks återställ er hårdvara genom en knapp på baksidan som oftast endast kan kommas åt genom en nål/tandpetare, håll inne i 10 sekunder.
5. Sätt in sim-kortet på nytt.
(Anledningen till detta är att hårdvaran kan vara tidigare beställd genom en annan mobiloperatör och därav kan en fabriksåterställning behövas.)
Om problemet kvarstår.
- Kontakta supporten, då kan det vara en inställning i ditt sim-kort/abonnemang som vi behöver se över och felsöka.
Du kan nå supporten genom följande:
Ring 042-81212.
Emaila [email protected].
Chatta på hemsidan.
Mobilt bredband kopplar inte till internet, mobilt bredband läser inte av Sim-kort
Written by Alexander Rönndahl
Updated over a year ago