Skip to main content
All CollectionsTeknisk support
Mobilt bredband kopplar inte till sim-kort
Mobilt bredband kopplar inte till sim-kort

Mobilt bredband kopplar inte till internet, mobilt bredband läser inte av Sim-kort

Alexander Rönndahl avatar
Written by Alexander Rönndahl
Updated over a week ago

Ibland så kan man behöva korrigera inställningarna i ens sim-kort/abonnemang/hårdvara för att det ska bli kompatibelt.

Om ni upplever problem med att få er hårdvara att registera TechTell sim-kortet så följ följande steg:

1. Kontrollera att det är rätt sim-kort som sitter i. (detta kan ni se i portalen under abonnemang).
2. Starta om hårdvaran/routern/modemet.

Om problemet kvarstår gör följande:
3. Ta ut sim-kortet.
4. Fabriks återställ er hårdvara genom en knapp på baksidan som oftast endast kan kommas åt genom en nål/tandpetare, håll inne i 10 sekunder.
5. Sätt in sim-kortet på nytt.

(Anledningen till detta är att hårdvaran kan vara tidigare beställd genom en annan mobiloperatör och därav kan en fabriksåterställning behövas.)

Om problemet kvarstår.

- Kontakta supporten, då kan det vara en inställning i ditt sim-kort/abonnemang som vi behöver se över och felsöka.

Du kan nå supporten genom följande:

Ring 042-81212.
Emaila [email protected].
Chatta på hemsidan.

Did this answer your question?