Skip to main content
All CollectionsVäxel
Kom igång med TechTells växel
Kom igång med TechTells växel

Hur du kommer igång med att konfigurera ert företags växel!

Alexander Rönndahl avatar
Written by Alexander Rönndahl
Updated over a week ago

TechTells växel är utvecklad för att vara den administrativt enklaste växeln att hantera, så att ställa in den efter ditt företags behov är otroligt enkelt!
För att ställa in växeln, så behöver du vara administratör, när du registrerar ditt företag så är det alltid firmatecknaren som är detta först, sen kan du lägga till fler admin efterhand!

När du väljer att ställa in din växel hos TechTell, så får du alternativet att ställa in den med hjälp av vår guide eller hoppa över den för att självmant ställa in den.

Om det är din första gång, så rekommenderar vi alltid att du nyttjar guiden!



Såhär gör du stegvis om du vill manuellt ställa in den:

  1. Logga in på portalen.

  2. Välj fliken "växel" och klicka på det numret du vill konfigurera.

  3. När du väl har valt din växel, så kommer det se ut enligt följande:


    Om detta är din första gång du ska konfigurera växeln, så ser det ut enligt ovanstående.
    Om TechTells support har byggt en växel åt dig, så kommer allting vara administrerat redan och övervyn kommer se annorlunda ut.

  4. När du sedan bygger växeln så kan du se det som att du bygger en kedja av händelser och lägger in vad som skall hända i händelseförloppet.

  5. Tryck sedan på "Välj vad som ska hända när kunden ringer" och så får du upp flertal alternativ i höger-flik på vad du kan göra härifrån.


    Exempelvis: Ställa in öppettider och vad som skall hända vid öppet/stängt. Sätta ett knappval och svarsalternativ för när kunden ringer in. Sätta e grupp so skall besvara samtal i kö när det ringer in. Ställa in en röstbrevlåda för när växeln är stängd eller kön är full.

6. Välj funktioner du vill ha och expandera din växel efter företagets behov. 😃

Om du har fler frågor eller funderingar, så har vår support alla svar.
Läs vidare i våra support-artiklar eller kontakta kundtjänsten på 042-81212 eller [email protected]

Did this answer your question?