Du kan automatiskt uppdatera din tillgänglighet genom att använda arbetsschemafunktionen. Om du alltid har lunch mellan 12:00-13:00, börjar arbetsdagen kl. 08:00 eller slutar kl. 17:00, kan du ställa in ditt personliga arbetsschema som automatiskt uppdaterar din tillgänglighet under förvalda tidsperioder.
Hur styr man och använder arbetsschema?
Med TechTells softphone eller app kan du ställa in dina personliga tider för när du inte kan ta emot samtal. De tidsperioder som du skapar schemahändelser för i ditt arbetsschema är de tider då du inte kan ta emot jobbsamtal, och dina kollegor kommer att se att din status är "inte tillgänglig".
Du kan ändra din tillgänglighet som vanligt i appen eller softphone när som helst, men arbetsschemat är ett komplement till "Tillgänglig-funktionen". Det gör att du kan förhands bestämma tider då din status automatiskt ändras, vilket betyder att du slipper manuellt ändra din tillgänglighet varje gång du går på lunch till exempel.
Såhär kommer du till arbetsschema i Softphone:
Och såhär kommer du dit och korrigerar i appen:
Såhär ställer du in ditt arbetsschema:
Öppna appen.
Välj "Du" i nedre högra hörn.
Välj "Arbetsschema".
Välj den dagen du vill ställa in schemahändelser för.