Skip to main content
All CollectionsNummerflytt
Nummerflytt/portering av mobilnummer till TechTell
Nummerflytt/portering av mobilnummer till TechTell

Hur du smidigt flyttar över dina mobilnummer till TechTell

Alexander Rönndahl avatar
Written by Alexander Rönndahl
Updated over a week ago

Som kund hos TechTell kan du enkelt flytta ditt mobilnummer från andra operatörer till oss utan extra kostnad. Det är en enkel process som kan utföras när du beställer ditt nya abonnemang hos oss.

  1. När du beställer ditt TechTell-abonnemang får du välja att flytta ett befintligt nummer till oss. För att göra detta, behöver du ange ditt mobilnummer och välja vilken dag du vill att numret ska flyttas. Det är dock viktigt att notera att nummerflytten kan ta minst fem dagar att genomföra.

  2. För att genomföra nummerflytten behöver vi också veta om numret ägs av en privatperson eller ett företag. Detta är viktigt för att kunna verifiera ägarskapet och genomföra nummerflytten korrekt.

  3. OBS. Vi vill dock påminna om att vi inte har tillgång till information om dina nuvarande avtal, så det är viktigt att du själv tar hänsyn till eventuell bindningstid eller uppsägningstid hos din nuvarande operatör. Om du har bindningstid kvar, behöver du välja ett flyttdatum efter att bindningstiden har löpt ut. Om du har uppsägningstid på ditt nuvarande abonnemang, behöver vi också veta detta för att kunna ta hänsyn till det och undvika eventuella slutfakturor från din nuvarande operatör. Skriv till oss i chatten om du har några frågor eller behöver hjälp med att planera nummerflytten.

Såhär ser det ut när du registrerar dig:

När du har fyllt i all nödvändig information och genomfört registreringen, kommer vi att skicka ditt nya TechTell SIM-kort till dig inom några dagar. Så länge alla uppgifter stämmer och ditt nuvarande mobilabonnemang inte är bundet till en bindningstid hos din gamla operatör, kommer ditt mobilnummer att flyttas till TechTell på den dag som du valde i registreringsprocessen.

Om ditt mobilnummer inte godkänns för flytt av din gamla operatör, kommer vi att skicka ett mejl till dig med information om varför nummerflytten inte blev godkänd samt hur vi kan lösa problemet.

Vi vill påminna om att vi alltid finns tillgängliga för att hjälpa dig och svara på eventuella frågor eller funderingar angående nummerflytten. Tveka inte att kontakta oss om du behöver hjälp!

Did this answer your question?