Skip to main content
All CollectionsAbonnemang & Tjänster
Kom igång med TechTell SIM-kort
Kom igång med TechTell SIM-kort

Problem med SIM-kort

Filip Alm avatar
Written by Filip Alm
Updated over a week ago

Om du inte kan ansluta till nätverket med ditt nya SIM-kort, finns det några steg du kan ta för att försöka lösa problemet. Först bör du kontrollera att SIM-kortet sitter korrekt i enheten och sedan starta om mobilen. Om SIM-kortet fortfarande inte fungerar kan det bero på två möjliga orsaker.

Den första orsaken kan vara att din mobil är operatörslåst och endast fungerar med det gamla SIM-kortet. Om du ser meddelandet "ogiltigt SIM-kort" på din mobil kan detta vara fallet. Kontakta den operatör du köpte mobilen från för att få hjälp med att låsa upp den, så bör TechTell SIM-kort fungera.

Den andra möjliga orsaken kan vara fel datainställningar i din mobil. Normalt ställer mobilen in datainställningarna automatiskt när du sätter i ett nytt SIM-kort, men ibland kan man behöva ställa in dem manuellt. Klicka här för att se rätt inställningar för just din telefon.

Det är värt att notera att TechTell SIM-kort fungerar även om din mobil är låst till Telia eller Halebop, så du behöver inte låsa upp mobilen. Om problemet kvarstår efter att du har följt dessa steg kan du kontakta TechTell kundtjänst via chatten eller genom att mejla [email protected] för att få hjälp.

Did this answer your question?